Een vraag? Een suggestie?

Interesse?

Wenst u toegang tot de praktijkinformatie, het nieuws, nieuwsbrieven en tijdschriften, rechtspraak en wetgeving van Assuropolis? Of wilt u de adressendatabank van de verzekeringssector kunnen doorzoeken? 
Kies de module(s) of het pakket op maat van uw kantoor en bestel vandaag nog.



Jaimy by Belfius en Ajusto bundelen krachten om de herstellings- en renovatiemarkt verder te innoveren

Nieuws - 05/09/2024
-
Auteur(s) 
Luc Sanders


Sinds 2018 brengt Jaimy by Belfius particulieren die werken aan hun woning willen laten uitvoeren via enkele muisklikken in contact met lokale, kwalitatieve vakmensen. Met de 100% overname van het digitale platform Ajusto (ENGIE) zet Jaimy nu nog een stap verder in het innoveren van de herstellings- en renovatiemarkt voor woningen.

Jaimy timmerde de afgelopen jaren aan een sterke reputatie op de Belgische markt. Dankzij een kwalitatieve dienstverlening en een performant digitaal platform, deden maar liefst 40.000 particulieren in 2023 een beroep op Jaimy voor onderhouds- en/of herstellingswerken aan hun woning.

Ajusto, een digitaal platform van ENGIE, biedt gelijkaardige diensten als Jaimy aan, maar verzorgt tevens de dienstverlening in het kader van de Home Assistance-verzekering die reeds 40.000 ENGIE-klanten afsloten. Die verzekering voorziet in dringende pechbijstand bij plotse problemen aan de woning. Een mooie aanvulling dus op de expertise en werking van Jaimy.

Christophe Nottebaert, CEO van Jaimy NV, is ervan overtuigd dat Jaimy met deze overname verder bouwt aan een succesverhaal en voor heel veel eigenaars en huurders het verschil kan maken. “Veel mensen weten uit eigen ervaring hoe moeilijk de zoektocht naar snel beschikbare, kwalitatieve vakmensen kan zijn. Ajusto en Jaimy beschikken samen over een breed netwerk van bouwprofessionals. Door ons geïntegreerd digitaal platform zullen nog meer particulieren en vakmensen toegang krijgen tot een online afsprakentool zodat zij zelf de gewenste onderhouds-, reparatie- of renovatiewerken kunnen inplannen.”

“Door de krachten te bundelen, vergroten we onze impact op de Belgische markt met betrekking tot het onderhoud en herstel van woningen. Het laat ons toe om verder te innoveren in deze markt en klanten op een eenvoudige manier en via enkele muisklikken oplossingen te bieden voor alles wat hun woning aangaat”, voegt Els Blaton, voorzitter van de Raad van Bestuur Jaimy NV en Executive Director van Belfius Insurance, toe.

 Voor ENGIE-klanten met een actief Home Assistance-contract verandert er niets. Hun contract blijft gewoon lopen en ze kunnen nog steeds terecht op het vertrouwde telefoonnummer voor 24/7 pechbijstand. De Home Assistance-dienstverlening blijft beschikbaar en wordt zelfs versterkt dankzij de overname van Ajusto door Jaimy.


Bron:  Belfius