Een vraag? Een suggestie?

Interesse?

Wenst u toegang tot de praktijkinformatie, het nieuws, nieuwsbrieven en tijdschriften, rechtspraak en wetgeving van Assuropolis? Of wilt u de adressendatabank van de verzekeringssector kunnen doorzoeken? 
Kies de module(s) of het pakket op maat van uw kantoor en bestel vandaag nog.



Enquête bevestigt koppositie AG Insurance bij makelaars

Nieuws - 15/02/2019
-
Auteur(s) 
Erik Roelants


AG Insurance heeft een persbericht gepubliceerd waarin het de resultaten voorstelt van een nieuwe Profacts-enquête aangaande de beoordeling door de verzekeringsmakelaars van de verschillende maatschappijen.

De enquête van Profacts (vroeger onder de benaming ICMA) bepaalt elk jaar aan de hand van een bevraging van een kleine 1.000 makelaars, de kwaliteit van de klantenprestaties (“customer performance”) van de 9 Belgische verzekeraars die met makelaars samenwerken. De globale CPI-index wordt bepaald door 4 strategische indexen, die de beoordeling weergeven op vlak van

  • tevredenheid,
  • loyauteit,
  • toegevoegde waarde,
  • onderscheidend vermogen van het aanbod.

Verder worden makelaars ook bevraagd naar hun beoordeling van de verschillende activiteiten van de verzekeraars: commercieel, administratief, productaanbod, schaderegeling, enz.

AG Insurance haalt de hoogste score van alle maatschappijen voor 3 van de 4 indexen. Voor de vierde index wordt ze bovendien enkel voorafgegaan door een in één domein gespecialiseerde verzekeraar. Met andere woorden, makelaars zijn globaal het meest tevreden over AG Insurance. Ze bevelen AG Insurance het vaakst aan bij hun collega’s en wensen hun samenwerking ook de komende jaren verder te zetten. Ze zijn van mening dat AG Insurance hen in het uitbouwen van hun zaak de meeste toegevoegde waarde biedt en beoordelen hen in het algemeen en in de verschillende deeldomeinen als beter dan de concurrentie.

Wat de beoordeling van de deelactiviteiten betreft, vallen onder andere de sterke scores op voor het productaanbod, de ondersteuning van de makelaar in de uitbouw van zijn kantoor en de tevredenheid over de schaderegeling.

De voorbije 10 edities van de enquête behaalde AG Insurance 7 keer het hoogste kwaliteitslabel (AA) op basis van zijn globale Customer Performance Index (CPI). 


Bron:  Persbericht