Verzekeringsmaatschappijen leggen hun kaarten niet op tafel wanneer er hen gevraagd wordt of het aantal minder ongevallen een impact zal hebben op de verzekeringspremies. ‘Nog veel te vroeg om hierover te beslissen of nog niet aan de orde’ zingen ze haast in koor.
Wel lanceren sommigen naast de uitvoering van de extra Assuralia-maatregelen, een aantal gratis diensten. Enkele voorbeelden/
- AXA zet het online doktersadvies open voor alle klanten.
- Baloise biedt tijdelijk het online leertraject ‘Versterk je mentale power (ter waarde van 95 euro), gratis aan.
- Jane (Belfius Insurance) en het Heilig Hartziekenhuis in Lier schenken 50 Jane kits aan families die mee zorg dragen voor een terugkerende oudere na een coronabesmetting. Met behulp van discrete draadloze sensoren en artificiële intelligentie brengt Jane de dagelijkse routines en gewoonten van de senioren in kaart om hun naaste familieleden op de hoogte te brengen van een potentieel incident (bv. laattijdig opstaan, geen beweging gedurende geruime tijd enz.).
- AG Insurance stelt met Phil at Home en i-mens tablets ter beschikking van ouderen die nog thuis wonen, maar niet vertrouwd zijn met digitale tools. Zo willen ze vermijden dat ze geïsoleerd geraken binnen de muren van hun huis.
- Ethias lanceert met APP4You een digitaal communicatieplatform voor vrijwilligers die hulp willen bieden en mensen die hulp vragen. Daarbij komt dat Ethias deze vrijwilligers automatisch verzekerd.