Een vraag? Een suggestie?

Interesse?

Wenst u toegang tot de praktijkinformatie, het nieuws, nieuwsbrieven en tijdschriften, rechtspraak en wetgeving van Assuropolis? Of wilt u de adressendatabank van de verzekeringssector kunnen doorzoeken? 
Kies de module(s) of het pakket op maat van uw kantoor en bestel vandaag nog.



Verzekeraars zetten sterke schouders onder de grootste preventiecampagne op de weg “Deze keer ben ik BOB!”

Nieuws - 06/12/2021
-
Auteur(s) 
Luc Sanders


Assuralia zet, samen met de vzw Belgische Brouwers en verkeersinstituut Vias, deze winter weer volop in op preventie met de gekende BOB campagne. Topartiest Metejoor is deze keer ambassadeur. Via een wedstrijd kan je hem winnen als je persoonlijke BOB voor één avond. Sensibiliseren is nog steeds nodig, benadrukt de verzekeringskoepel. 

De BOB-campagne loopt de volgende weken via een radiospot en sociale media. Voor het eerst zal de BOB ook aanwezig zijn op het bij jongeren erg populaire platform TikTok, om ook via deze doelgroep families en vrienden te sensibiliseren rond alcohol in het verkeer. 

Volgens Vias gebeurden in de periode 2011 tot 2020 gemiddeld 12 alcoholgerelateerde ongevallen per dag in ons land, ofwel 1 ongeval elke 2 uur.  Dit komt overeen met 11% van de letselongevallen die dagelijks gebeuren. 

Zeker in de eindejaarsperiode is het belangrijk om iedereen te blijven waarschuwen voor de mogelijke gevaren van alcohol achter het stuur. Zo gebeuren op nieuwjaarsdag gemiddeld 26 ongevallen waarbij minstens één bestuurder onder invloed is van alcohol. Dat komt neer op ongeveer 1 op de 3 ongevallen met gewonden die dag (31%). Ook op kerstdag is het aandeel alcoholgerelateerde ongevallen bijna dubbel zo groot als op een gemiddelde dag. 


Bron:  Assuralia, “Verzekeraars zetten sterke schouders onder de grootste preventiecampagne op de weg “Deze keer ben ik BOB!”.