Een vraag? Een suggestie?

Interesse?

Wenst u toegang tot de praktijkinformatie, het nieuws, nieuwsbrieven en tijdschriften, rechtspraak en wetgeving van Assuropolis? Of wilt u de adressendatabank van de verzekeringssector kunnen doorzoeken? 
Kies de module(s) of het pakket op maat van uw kantoor en bestel vandaag nog.



Verzekeringsmakelaars reageren op jaarverslag Ombudsman van Verzekeringen 2021

Nieuws - 27/06/2022
-
Auteur(s) 
Luc Sanders


In 2021 heeft de Ombudsman Verzekeringen 7.299 aanvragen voor tussenkomsten ontvangen. Ondanks de pandemie en de overstromingen, 4% minder dan in 2020. Ter info, bij de Ombudsman Bank stegen de aanvragen met 15,09% (tot 7.000). 
 
Dit goed resultaat is onder andere te wijten aan de verzekeringstussenpersonen. De Ombudsman is in zijn rapport tevreden over de pro-activiteit van de tussenpersoon in het tweede jaar van de pandemie en stelt een vermindering van klachten vast als het gaat over dubbele verzekeringen en teruggave van premies.
 
Kelly Schamphelaere, woordvoerder van de Nederlandstalige makelaars en CEO van FVF: “Daarom is een regelmatige check-up van de verzekeringscontracten zo belangrijk. Via de campagnes van ‘Je Makelaar, Je beste Verzekering’ zetten we de check-up extra in de kijker. Daarmee focust de verzekeringsmakelaar zich op de kenmerken van het product en de verschillende aanbiedingen op de markt, rekening houdend met de situatie van de klant ook na het afsluiten en zo lang het contract loopt. Daarmee onderscheidt hij zich van andere distributiekanalen die zich vaak alleen maar op de verkoop van de verzekering richten”.

Bron:  Brocom