Er werden verschillende maatregelen aangekondigd om de impact van de coronacrisis op consumenten, zelfstandigen en bedrijven te helpen opvangen. De maatregelen worden genomen door zowel de overheid als de bank- en verzekeringssector. Wie hier vragen over heeft, kan vanaf vandaag terecht bij een callcenter van de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA).
Deze maatregelen zijn bestemd voor wie financieel getroffen wordt door de coronacrisis en hebben bijvoorbeeld betrekking op een uitstel van betaling voor hypotheekleningen, een uitstel van betaling van belastingen, en een uitstel van betaling van verzekeringspremies en van bijdragen voor tweedepijlerpensioenen.
Het callcenter van de FSMA zal in eerste instantie vragen beantwoorden over de recent genomen maatregelen. Voor vragen die vaak gesteld worden aan het callcenter, zal ook bijkomende informatie gepubliceerd worden op de FSMA-website. Op basis van de ontvangen vragen zal regelmatig overlegd worden over de vastgestelde tendensen met de bevoegde ministers, de beroepsverenigingen van de financiële sector en consumentenorganisaties.
Het callcenter is vanaf woensdag 15 april 2020 bereikbaar: ofwel schriftelijk via een contactformulier ofwel telefonisch iedere werkdag tussen 8 en 18 uur via de nummers op de FSMA-website.
Bron: FSMA