Een vraag? Een suggestie?

Interesse?

Wenst u toegang tot de praktijkinformatie, het nieuws, nieuwsbrieven en tijdschriften, rechtspraak en wetgeving van Assuropolis? Of wilt u de adressendatabank van de verzekeringssector kunnen doorzoeken? 
Kies de module(s) of het pakket op maat van uw kantoor en bestel vandaag nog.



Febelfin: 10 concrete actieplannen om digitale inclusie te stimuleren

Nieuws - 30/11/2021
-
Auteur(s) 
Luc Sanders


De digitalisering van onze economie en samenleving gaat met rasse schreden vooruit. Febelfin is er zich van bewust dat een deel van de bevolking vandaag niet mee is met deze digitalisering. Extra aandacht voor de minder of niet-digitale groep burgers is meer dan nodig.

Toegang tot het internet en de bijhorende digitale vaardigheden zijn cruciaal om te functioneren in een moderne maatschappij. En het aanleren van die vaardigheden is een verantwoordelijkheid van iedereen: van het onderwijs tot het middenveld, van de overheid tot, in dit geval, de banksector.

Om die redenen wil de banksector de digitale inclusie op vlak van bankieren maximaal stimuleren en de digitale kloof zoveel mogelijk dichten. Daarom lanceert Febelfin tien concrete actiepunten, gericht op klanten met weinig of geen digitale vaardigheden. Het uitgangspunt is dat de banken de keuze van de klant respecteren, ongeacht de keuze voor digitaal of analoog bankieren.

De actiepunten richten zich tot twee specifieke groepen binnen de samenleving die minder tot niet digitaal vaardig zijn: Van niet-digitale klant vandaag naar digitale klant morgen en de niet-digitale klant vandaag en morgen

Lees hier de tien actiepunten van de banksector inzake (digitale) inclusie


Bron:  Febelfin