Een vraag? Een suggestie?

Interesse?

Wenst u toegang tot de praktijkinformatie, het nieuws, nieuwsbrieven en tijdschriften, rechtspraak en wetgeving van Assuropolis? Of wilt u de adressendatabank van de verzekeringssector kunnen doorzoeken? 
Kies de module(s) of het pakket op maat van uw kantoor en bestel vandaag nog.



Touring: kwart meer klachten over parkeerbeleid

Nieuws - 19/05/2023
-
Auteur(s) 
Luc Sanders


Vorig jaar kwamen bij Touring 2.029 klachten binnen over onduidelijkheid en gehanteerde tarieven bij het parkeerbeleid. Dat zijn er 25 % meer dan het jaar voordien. De slechte aanduiding van een blauwe zone waar de parkeerschijf moet worden gebruikt blijft veel bestuurders parten spelen, aldus Touring. Een van de redenen is natuurlijk de uitbreiding van het aantal betalende of gereglementeerde parkeerzones in onze steden en gemeenten. Een onderzoek van Touring toont onder meer aan dat 65 % het parkeren te duur vindt en dat 52 % zones die betalend zijn mijdt en naar winkelcomplexen rijdt waar men makkelijk gratis kan parkeren.

Andere vaststellingen

·         8 op de 10 weggebruikers vinden betalend parkeren vooral een manier om inkomsten te genereren voor de gemeente of de stad.

·         5 op de 10 vinden dat er onvoldoende bovengrondse parkeerplaatsen zijn

·         Meer dan de helft meent dat de blauwe zones, waar de parkeerschijf verplicht is, slecht zijn aangeduid.

·         Drie vierde van de voertuigbestuurders vindt dat er te weinig overstapparkings zijn aan de rand van de steden en in de buurt van openbaar vervoer.


Bron:  Touring